Vanliga frågor

1) Hur vet jag att restaurangen ha fått min order?

Samtliga restauranger anslutna till Pizza24 har en orderterminal som är uppkopplad mot vårt system. När du lägger en order måste restaurangen bekräfta mottagandet och ange leveranstid. När detta är gjort (oftast inom 1 minut) så får du en bekräftelse på skärmen samt ett e-post meddelande.


2) Hur betalar jag min beställning?

Precis som vanligt med kontanter vid leverans, kort eller faktura om restaurangen erbjuder detta.


3) Är betalningen med betalkort helt säker?

Ja, vi använder en mycket säker krypterad lösning där dina kortuppgifter lagras hos vår kortpartner. Endast en referenskoppling lagras i vårt system för återkommande köp. Vad händer om jag betalar med kort och restaurangen inte bekräftar köpet eller levererar? Om du betalar med kort gör vi endast en kontroll om det finns täckning på ditt kort vid beställning. Själva dragningen av beloppet görs först när restaurangen har bekräftat din beställning. Skulle restaurangen ej bekräfta din beställning släpper vi direkt reservationen.
 Alla köp via Pizza24 är bindande. Om en order är allvarligt försenad (mer än 1,5 timme efter bekräftad tid från restaurang) eller utebliven leverans eller om de levererade produkterna kraftigt avviker från de beställda kan du göra en reklamation genom vår reklamationstjänst.

Pizza24 lagrar inga kortnummer utan endast delar av det. Lagring sker säkert hos vår PCI-certifierade betalväxel för att du på ett enkelt, säkert och bekvämt sätt ska kunna lägga nya ordrar utan att behöva krångla med att knappa in massa siffror.

4) Går det beställa gluten eller laktosfria produkter?

Ja, om pizzerian erbjuder laktos / glutenfritt finns det alternativet vid maträtten. Tänk på att pizzerior är ställen som normalt har mycket laktos och glutenprodukter varför det aldrig går att garantera att beställd maträtt ej innehåller spår av gluten/laktos. Pizza24 kan ej garantera att laktos/glutenfri produkt levereras även om det är specificerat på det sättet.

5) Måste jag registrera en användare för att beställa?

Nej, men det underlättar för dig själv vid framtida beställningar samt att du ej behåller eventuella stämplar du tjänar in vid beställningar.

6) Kan man modifiera sin maträtt?

Ja, du får ett val efter ha lagt en modifierbar maträtt i kundvagnen. Får du ingen fråga om du vill modifiera så går inte den valda maträtten att modifiera.

7) Ibland försvinner vissa restauranger från listan och sen kommer tillbaka?

När en restaurang tappar uppkopplingen till Pizza24 en längre tid (mer än 3 dagar) så tar vi bort dem ur listan som en kvalitetssäkring. Så fort vi återfår kontakt med restaurangen kommer de tillbaka på listan.

8) Varför ska jag beställa på nätet istället för telefon?

Det är enkelt och bekvämt, går snabbare, du undviker risken för missförstånd. Restaurangen slipper svara i telefon hela dagarna och kan i stället fokusera på att laga maten. Ibland är det till och med billigare att beställa via Pizza24 än direkt av restaurangen. Och det bästa av allt, du samlar stämplar på alla beställningar oavsett vilken restaurang du köper ifrån.

9) Om jag vill göra ändringar efter beställningen är utförd?

Då måste du ringa restaurangen och komma överens med dem om dina ändringar. Telefonnumret hittar du t.ex. under orderstatus. 





10) När kommer det någon restaurang med onlinebeställning till min stad?

Pizza24 säljer hela tiden in systemet till nya restauranger så håll ut. Tipsa gärna oss om din favoritrestaurang när du söker på din stad!

11) Vilka står bakom Pizza24?

Gastrony AB, Momsregistreringsnummer: SE559000634101, org nummer 559000-6341, Stationsgatan 37 Z, 302 50 Halmstad, Sverige.

12) Problem vid navigering på webbsidan?

For att kunna handla på Pizza24 måste din webbläsare acceptera JavaScript. JavaScript är som normalt alltid aktiverat på persondatorer - om du beställer från ett företag, kontakta ditt företags administratör för hjälp.

13) Ångerrätt

Vi beställning av livsmedel gäller ingen ångerrätt. Utdrag ur Distans- och hemförsäljningslagen (PDF):
 Vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du inte någon ångerrätt om du köper livsmedel eller andra varor för ett hushålls löpande förbrukning – det kan till exempel vara hushållspapper, tvättmedel eller eldningsolja – under förutsättning att varorna levereras hem till dig eller till din arbetsplats och näringsidkaren normalt kör ut varorna i ett distributionssystem.

14) Återbetalningsregler

Alla köp via Pizza24 är bindande. Givetvis återbetalas beloppet om det skulle uppstå allvarliga problem med beställningen, dvs vid allvarligt försenad eller utebliven leverans eller om de levererade produkterna kraftigt avviker från de beställda.

15) Allmänna villkor

I våra allmänna villkor kan du läsa mer om personuppgifter, ånggerrätt, leverans, kontaktuppgifter mm.